Monday, March 01, 2010

"That's why God, or whoever, makes new days"

Inget får måndagar med snöblandat regn att lysa upp såsom ett snyggigt nagellack.

När jag är nere så målar jag naglarna för att känna mig lite snygg snabbt. och idag när jag kom hem så  kastade jag mig på nagellacksflaskan. För det har varit en klassisk måndag i snöblasksverige med arbetsrelaterat strul, ont i halsen och trötthet. Dessutom är jag fortfarande dumpad trots att stor del av min dag går ut på att försöka få telefonen att ringa med hjälp av telepati, och just i dag så skulle jag behövt känna mig lite älskad. Kort sagt, jag tycker lite synd om mig själv idag, men det är då jag tar nagellacket till hjälp för att få upp livsandarna lite. Dessutom så brukar jag sådana här dagar tänka på något som huvudrollsinnehavaren i "Precious" säger i filmen när hon har haft en shitty day:

"Today was a bad day. It made me cry. But this day can go fuck itself, because tomorrow will be a new and better day. That's why God, or whoever, makes new days",

No comments: