Monday, March 08, 2010

Den sämre fadern

Idag har alla tyckt synd om mig eftersom jag jag haft en snygg whiskeyröst och låtit mer förkyld än vad jag egentligen är. Eller rättare sagt, så länge jag åt Treo regelbundet så mådde jag prima, men när den effekten avtagit så kände jag att jag nog hade lite feber. Just mellan två Treorus så kommer projektledaren (som i förra veckan utropade sig till min "sämre far") förbi min plats och utbrister "Ha, det syns ju att du inte har alla pommes frites på tallriken. Gå hem!" 

Eftersom den sämre fadern även är ett databasgeni så skall jag passa på att utnyttja hans kunskap och våra familjeband, då jag bestämt mig för att bli ett SQL-geni. I morgon är det jag och fadern som skall gå igenom kursbeskrivningar så då gäller det att ha "alla pommes frites på tallriken". 

1 comment:

Anonymous said...

SELECT * FROM tallriken WHERE ingrediens='pommes frites';
/CrimeVillage-Nörden