Saturday, March 06, 2010

Bättre i teorin än i praktiken.

Så här vackert är det klockan sju på morgonen i Södertälje. Saker man upptäcker när man är ute med hunden.

Nej, Fröken A kommer nog att vara celibatrice ett tag till. Gårdagens date kommer inte att leda till något mer än vad den var - en trevlig hundpromenad runt Djurgården i vackert (men kallt) vinterväder. Killen visade sig vara rätt så trist och som alla andra karlar oerhört självcentrerad, vilket förvånade mig eftersom jag träffat honom förr och då var han en rätt så kul typ. Men sedan slog det mig att de andra gångerna vi strålat samman har varit på krogen, så den här snubben är nog lite roligare om promillehalten är över noll. Min tidigare slutsats- att killar är bättre i teorin än i praktiken - håller i sig.

Trots att jag och daten skildes åt på centralen så hade jag ändå manligt sällskap med mig på pendeln hem till Södertälje. I helgen skall jag nämligen passa labradoren Bailey, och med det härliga vårvädret som infunnit sig så skall vi passa på att förbättra min plats i stegtävlingen.

3 comments:

MassageLotta said...

Snygg bild.....

Theresa said...

Djur är alltid bättre är killar! De blir alltid glada över att se en, lätta att tillfredställa med mat och en promenad, de är bra på att lyssna och säger ALDRIG emot.

Josefina said...

The more boys I meet, the more I love my dog :)

Fast i mitt fall är det ingen hund, utan hellre så här: Ju fler män jag träffar, desto starkare älskar jag vetenskapen!