Monday, March 08, 2010

Något att se fram emot (och spara till....)

Elinorskan under Barcelonas palmer. Kortet är taget förra året när vi var där och hälsade på Heidi.

Tillsammans med norrlänningarna har jag bokat en långweekend till Barcelona i slutet av april. Vad vi skall göra där? Förhoppningsvis shoppa, äta gott och dricka drinkar.

Barcelonagrejen är bara en av roliga saker som kommer att hända i vår/sommar, och som jag inte riktigt har råd med om mitt bosparkonto skall växa. Därför är det budgetliv som gäller ett tag framåt nu - matlådor (som jag kommer att få äta i min ensamhet eftersom mina kollegor fortsätter att vägra äta lunch med mig) vatten istället för vin på krogen och framför allt - inget spontanshoppande! Lite tråkigt kan tyckas, men jag väjer att se det hela som en utmaning och det skall nästan bli kul att se hur snålt jag kan leva...

No comments: