Monday, March 22, 2010

Rensning bland mina dåliga samveten.

Igår körde jag och Gretchen det första långpasset på väldigt, väldigt länge - och det tog inte lång stund att inse att konditionen för min del inte är där den borde vara för att klara en halvmara om två månader. Så fram till lunch idag så hade jag träningsångest och dåligt samvete för att jag inte tränat mera och hårdare.

Men idag på lunchen blev jag arg på mig själv- va fan, varför ska jag låta prestationsmonstret nojja sönder träningsglädjen as well? Det räcker att man har dåligt samvete för att man inte jobbar tillräckligt, städar tillräckligt, är så smal, snygg och uppiffad som man borde eller att man inte har ett sådant spännande sexliv som man borde ha som singel i die haupstadt. Träning skall vara kul och ge energi, inte något som jag ständigt har en knut imagen inför.

Så nu tänker jag skita i prestationshetsandet i joggingspåret och skall satsa på att ha kul i stället när jag tränar, och bara ge mig ut när jag vill och har lust. Och som belöning till mitt nyfunna träningsmantra så såg Gud till att jag idag träffade en spinninginstruktör som spelade Rammstein under passet...:-)

Morgondagens uppdrag innehåller bland annat att deffa på gymmet, jobba samt flukta på herrarna i AIK's hockeylag på kvällen.

2 comments:

Anonymous said...

Vad kul, fick du fram att du ska cykla Vätternrundan?
/G

Anonymous said...

h-o-c-k-ey hockey! vi hörs framåt kvällen. asspännande med första hemmamatchen i kvalserien ju! 4129 biljetter sålda än så länge-det kanske inte låter så mkt men det brukar ligga runt 1500-2000 så hoppas det blir bra tryck.

forca AIK!
/ f:et