Saturday, March 27, 2010

Fliskris- encore une fois

Helvete också.

Jag har vetat sedan länge att det gällde att vara försiktig med pengar den här månaden eftersom de få slantar jag har ska räcka till mycket. Men för att ytterligare spä på fliskrisen så har nu även Skatteverket beslutat sig för att ge mig kvarskatt, vilket gör att det nu är dags att dra in svångremmen ytterligare. Min matbudget den närmaste månaden kommer att vara ungefär 200 sek per vecka...jag tror bestämt att bönor kommer att stå på menyn ett tag framåt.

3 comments:

Josefina said...

Men bönor är ju jättegott! Och väldigt nyttigt!! Jag äter jämt bönor :) take it from me, det är bättre än deras rykte... Och billigt blir det i längden också ;)

Anonymous said...

Kan du inte göra avdrag för husnäratjänster? Såg att man kunde avdrag upp till 50 tusen... Kanske Södertäljeborna subventionera Djursholmarna.

Anonymous said...

åh quelle le poop! jag fick mina papper nu också men jag fattar nada...gick ur kyrkan förra året det "tjänar" jag typ 1500kr på=jag beställde halsband från asos...

/f:et