Wednesday, January 06, 2010

Målsättning för 2010

Efter ett år som assistent till fyra controllers så har jag blivit skadad, och istället för nyårslöften så har jag nu satt upp några mål (ekonomer som håller på med verksamhetsstyrning älskar sånt!) som jag skall försöka uppnå under 2010.
  • Åka till Skottland.
  • Spara ihop till 60 tusen pix på mitt vackra bosparkonto.
  • Springa Lidingöloppet.
  • Klara av B-nivån på redovisningskurserna som jag envisas med att anmäla mig till.
  • Få löneförhöjning.
  • Gå på fler museum.
  • Njuta mer av vardagen.
Och givetvis försöka ha så kul som möjligt mellan varven!


4 comments:

Theresa said...

Ska du fortfarande springa göteborgsvarvet? För i så fall anmäller jag mig också.

Lycka till med alla mål! Det kommer gå skitbra känner jag på mig

Anonymous said...

Vilka bra nyårslöften (våga vägra töntiga ekonomord, annars kanske du har en lista med strategiska initiativ nästa år).

Fröken A said...

hahaha...det kliade faktiskt i fingrarna att skriva något som strategiska initiativ, men jag höll tillbaka ekonomen i mig och skrev endast mål. Men jag vet inte om jag kan hålla mig från att återrapportera kvartalsvis med olika färger och tabeller...

Anonymous said...

Kan absolut tänka mig att hänga med till Skottland : )

/M