Monday, January 18, 2010

Långt från mina gubbar...

Idag var första dagen på min nya avdelning, och efter en dag som nybörjare på en ekonomiavdelning mitt i bokslutskaoset så känner jag mig trött, sliten och saknar gubbsen så att jag är lite gråtfärdig. "Det gör ont när knoppar brister" heter det, och på kort sikt så suger det verkligen att bryta upp och göra något nytt.

Så efter elva timmar som newbie ekonom så insåg jag att Fröken A inte skulle vara en hit på födelsedagsfirandet som jag egentligen tänkte gå på (lugn, jag ska gratta till helgen - och förresten hade jag inte hunnit köpa present i alla fall utan ska fixa det på fredag), utan tog en sväng förbi Pocket Shop och trösthandlade en bok och nu är det sängen som gäller. Ska försöka skrapa ihop lite positivism inför morgondagen, men det är svårt när det mest positiva som hänt under dagen är att jag upptäckt att jag från mitt nya skrivbord kan se när Valiummannen hämtar sitt kaffe.

No comments: