Monday, November 16, 2009

Veckans utmaning

Idag slängde jag ett öga på mitt bankkonto och blev arg. Jag har nämligen överspenderat denna månad (igen!) och har nu endast 250 sek kvar på lönekontot.
Fan, att jag aldrig lär mig följa budget! Men nu är det dags att låta mina misstag svida i skinnet, så istället för att flytta över pengar från mitt sparkonto (yes, jag har ett sådant och det innehåller deg, dock reserverat för roligare ändamål än att täcka upp för upprepad impulshandling) så har jag bestämt mig för att överleva fram till löning på det som är kvar på sparkontot. Alltså skall 250 spänn räcka till mat i en och en halv vecka.
Game on!

2 comments:

BLACKBELLA ON THE MOVE said...

Lycka till :)...det blir till att äta "free food" på platser som finns antar jag :) eller bjuda hem sig till vänner :)

Josefina said...

Hade du bott i Ryssland hade det nog inte ens varit en utmaning ;) eller det hade åtminstone räckt gott och väl i en vecka här... Sedan hade du vart tvungen att käka kokt potatis med majonäs de dagar som var kvar...