Sunday, November 15, 2009

Trevlig lördagkväll!


Vegetarisk buffé på Hermans tillsammans med järngänget är receptet på en topplördagkväll!


I går kväll var det min första kväll på stan som nykterist, och jag måste säga att det är nog min grej att dricka cola istället för rödvin en lördagkväll på stan. Alkohol får min hjärna att slappna av totalt, vilket i kombination med min medfödda kvällströtthet gör att jag blir fruktansvärt bladig och trött rätt så tidigt på kvällen. Ingen höjdare för partyhumöret och ingen höjdare för mina partykamrater som måste lyssna på mitt dumma bladder efter ett glas vin.

Idag har jag ägnat stora delar av dagen åt att arbeta med en inlämningsuppgift till plugget, och tillslut när den drev mig till vansinne så tog jag tag i mitt nya söndasprojekt: att upptäcka Södertälje, staden som jag sedan ett år tillbaka bor i och inte hittar i mer än till mataffären samt till pendeltågsstationen. Så det var bara på med promenadskorna och med siktet inriktat mot Hovsjö, så hamnade jag i Västergård. Som vanligt navigerade jag alltså lite fel, men hittade ett helt kvarter med söta små villor som var rätt så roliga att gå runt och kolla på. Mitt hjärta slår ännu mer för Södertälje ju mer jag ser av den lilla staden med det dåliga ryktet.


Titta! Fröken A var på en bar på en lördagkväll. Det har inte hänt på år och dag. På bilden; världens gulligaste japanska och en ovanligt lång italienare. 


2 comments:

Theresa said...

Haha, ditt lokalsinne är ju inte det bästa!

Fröken A said...

Ja, du har ju fått lida på grund av det ett par gånger. Minns du när vi gick vilse i Poiso och du fick ragga lift hem åt oss?