Saturday, December 13, 2008

Reagera

Igår kväll kom en liten besvikelse i min väg och normalt sett så skulle jag ha svalt känslan och varit en vuxen människa, men den här gången öppnar bagatellen en avgrund och jag börjar gråta för första gången sedan allt skit hände. Gråter över känslan av att vara misslyckad, osäkerheten, att jag körde i ekonomistyrning och framtiden. Hela kvällen rinner tårarna medans jag diskar, går ut med soperna och ser på nyheterna, men det är samtidigt så skönt att äntligen reagera och inte låtsas att allt är bra och positivt.

Och idag känns allt så mycket bättre- till och med så bra att jag städar helt frivilligt utan court order från hälsovårdsmyndigheten,

2 comments:

Josefina said...

Det var starkt av dig att släppa fram tårarna. Det är inte bara jättebra för kroppen utan till och med ännu bättre för psyket!!!! Man misslyckas mycket, och det känns alltid förjävligt när man gör det, men ge inte upp. (Vilket jag inte tror att du kommer att göra heller!) Om du behöver någon att prata med finns jag alltid här för dig - vännen i Ryssland. Dock varnar jag dig för att jag krisar minst lika mycket som du på sistone, i onsdags var det jag som grät en hel kväll. Men jag kan lyssna!

Kram!

Linda said...

Ibland är det rätt skönt att gråta ögonen ur sig för att sedan ta sig samman och bita ihop och fortsätta trampa på!
=)
Tack så mycket för dina råd tips och uppmuntran!!