Wednesday, December 17, 2008

O-stukad.

Årets första julklapp- det finns iallafall en som tycker att jag är snäll...:-)

Idag har jag varit solsken hela dagen. Och lustigt nog så beror denna glädje mycket på nya jobbet, som har rättat till mycket av den skit som mitt förra workplace ställde till med. Min självkänsla har stigit enormt efter att få ta eget ansvar och framförallt ha något att göra- redan på två veckor har jag gjort mer än vad jag gjorde på sex månader på det gamla kneget.

Igår åt jag jättegoda saffransmuffins hemma hos Sandström, och fick dessutom den första julklappen (se illustration). Och nu längtar jag faktiskt efter julen, då jag får åka hem till skogen och bli det troll som jag egentligen är. Och det blir inte bättre när mamma och pappa ringer och frågar när jag kommer hem och jag hör Sigge och Klas stoffa runt i bakgrunden. Jag vill hem nu!

No comments: