Thursday, December 04, 2008

Nystart

Imorgon kommer jag att börja jobba, vilket känns hur konstigt som helst efter att ha varit ledig i en månad...men det ska bli skönt att få komma igång med fasta rutiner igen och komma ut igen. Mitt första uppdrag kommer att vara som Controllerassistent, och eftersom jag funderar på att försöka bli Controller så hoppas jag att uppdraget kommer att ge mig insikt i vad en sådan egentligen gör.

Den månad som jag har varit ledig har varit nyttig, men också lite skrämmande. Nyttig på så sätt att jag har varit tvungen att till fullo inse hur jag lever just nu och vart jag är på väg, men också skrämmande av exakt samma anledning. Efter att jag fick sparken har alla sagt att det kommer att komma någonting bra utav detta, och redan nu är jag beredd att hålla med eftersom jag har varit tvungen att inse saker om mig själv som troligtvis inte hade kommit upp till ytan om jag trampat på i samma hjulspår. Och nu har jag lagt om kurs, vilket känns bra.

Med risk att låta blödig så måste jag även påpeka att den här turbulensen även har fått mig att inse att det finns så mycket bra i mitt liv som jag verkligen uppskattar. För vad skulle jag vara utan alla sms, samtal och stöd som jag fått under den här tiden? Jag hoppas att jag ger er lika mycket som ni ger mig!

Just nu håller jag på att förberedda mig inför jobbstarten imorgon. Jag tvättar, färgar ögonbrynen och lagar matlåda på samma gång. Ikväll ska jag ta ett glas rött med Sandström, det ska bli skönt att träffas igen. Och förresten: Kristina och Hanna Karlsson- sluta vara så jäkla upptagna! Jag saknar er...

1 comment:

Theresa said...

Lycka till imorgon. Det kommer ju gå hur bra som helst!