Monday, December 01, 2008

På bilden ser vi de fyra mest sminkade tjejerna i Malmö

I lördags spenderade jag ungefär tre timmar tillsammans med mina tre compadres med att först bli sminkad och sedan fotograferad av vad som i folkmun kallas för professionella. Det var faktiskt rätt så kul, fast chockerande att inse hur mycket smink som krävs för att dölja skavanker och annat som inte tål fotoblixtens ljus. Och vad det kliade att vara sminkad som en fotomodell, heder åt modellerna som har självbehärskningen att inte riva ansiktet av sig. Gruppkortet blev helt klart bäst, även om jag ser ut som jag håller på att somna i den naturliga ställning som jag intagit där uppe på soffans ryggstöd.

(Och det är inte Sarah Palin vars axel som jag lutar mig mot på kortet ovan...)

1 comment:

Anonymous said...

Ah! Fin bild! :)/"Hanna Karlsson"