Thursday, December 18, 2008

Ensam på jobbet


Idag lämnade mina kollegor mig ensam på kontoret. De skulle på stormöte men eftersom jag är konsult så fick jag stanna kvar och arbeta med att kontrollera alla investeringar gjorda på Roslagsbanan 2008. Det var faktiskt rätt läskigt att sittta ensam i ett gigantiskt kontorslandskap, speciellt efter att det blivit mörkt.

Men innan de stack hade vi ekonomiforum vilket var rena vilda västern- min chef fick avbryta hela mötet och beordra kaffepaus eftersom två kollegor rök ihop med anledning av ändrade lagerkoder som tydligen hotade ställa till mayhem i de ekonomiska rapporterna. Det var svårt att hålla sig för skratt.

2 comments:

Anonymous said...

åh kontorslandskap (h)...

har du sett de klippen på youtube som folk lagt upp där de har typ officeolympics? rätt roliga, vi borde ha spelat in såna på madeira särskilt sånt hopp med stol och stolracing. tänk dig en film typ när vi leker hela havet stormar (med eller utan glasvägg det är frågan) haha... nu ska jag baka lite mer-tjing!

/ f

Anonymous said...

Jag vill komma på studiebesök på ditt jobb me : )