Wednesday, June 27, 2007

Ën träff med världens 133:e mäktigaste man

Min arbetsplats är verkligen speciell: Det är ett av världens största företag (faktiskt det största om man enbart räknar på visssa sätt- som jag har glömt) fast ändå närmare till de i toppen ännågot annat företag jag jobbat på-någonsin. I går och idag har koncernchefen för hela tjottafräset varit på Sverigebesök, och han finns helt plötsligt överallt på kontoret: I receptionen och snackar med receptionisterna, i matsalen inspekterandes kaffemaskinen, svarandes på frågor vid en morgonsamling med alla Sverigeanställda. Ständigt leende med perfekt frisyr och très, très american. Även fast jag inte ställde någon fråga på morgonen eller tog tag i honom i hissen så vet jag att om jag hade gjort det så hade han tyckt att det var ok. Vilket bara det ger en mycket bra känsla.


Förutom jobbet (där jag på senare tid fått bossa obehindrat med vikarien Henrik, vilket verkligen är ego-boosting) har den gångna veckan gått i besökens tecken: först kom Linnea på ett alltför kort besök och sedan Narin, och nu till helgen skall jag vara besökaren hos Elinoran i Götlaborg. Ska faktiskt bli skönt att få komma bort lite, och det ska bli fantastiskt kul att få träffa min gamla sambo igen!

1 comment:

Josefina said...

Hejsan sotnos!!! Ditt jobb verkar vara super men jag slanger forbi din blogg en svang pga en annan grej namligen laser jag nu en skitbra bok som jag vill rekommendera (for jag vet ju att du bade kan och vill och tycker om att lasa) namligen "Everything is illuminated" av Jonathan Safran Foer.

Find it, eat it, love it!! Eller du kanske redan har sett filmen? Anyway baby, keep rocking - jag kan fortfarande inte fatta att vi inte ska ses om en manad igen...