Sunday, July 26, 2009

Varsel

Det här kan sluta illa...

Var på världens gulligaste bröllop igår, och var den "lyckliga" som fångade brudens bukett, och skall nu enligt sägnen tydligen gifta mig inom ett år. Jag och mina compadres är rörande eniga om att detta kan sluta riktigt illa med tanke på vilka puckon jag brukar ragga upp (Olof, Golddigger, världens tråkigaste man, pedanten, hemgiftskillen....listan kan göras rätt så lång). Eller som min mycket kloka vän G sa: "Herregud, du måste se till att du får tillgång till hans journal innan du gifter dig, lova!"


3 comments:

Josefina said...

Gratulerar till blomfånget! Fast äktenskap är inget att sträva mot - tycker jag och det är en personlig mening - så kan det ju alltid vara trevligt med lite rosa blommor i en vas på köksbordet :)

Theresa said...

Får jag rekommendera en bok som nog skulle passa dig? "Från singel till självbo" Skriven av en kvinna som har insett att hon bor bäst själv och att hon inte behöver skaffa sig en karl att bo ihop med bara för att alla andra förväntar sig det. Jag tror den kan vara ganska intresant.

Anonymous said...

åh tirr den boken läste jag om häromdan :)wieho att du fick fatt på buketten. jag skulle tolka det mer som in your face mf:ers till de andra som försökte fånga det än woopsadaisy giftermål om ett år men jag är å andra sidan störd :P

jag blev helt rädd först när jag läste varsel - jag kopplade till uppsägning och stephen king först... synbd att vi kommer bo så långt ifrån varandra jag är ju annars kungen av storhandel!

p.s. vad sysslar du med nästa vecka? det är min sista vecka som dottern i järnmasken sen är det livin' la vida loca som gäller!
/ f:et