Tuesday, July 28, 2009

Onödig tisdag

Jag och min kollega Jenny har kommit fram till att tisdag är en totalt onödig dag. Man har inte samma nystartskänsla som man vagt kan känna på måndagar, det är långt till nästa helg och dessutom har förra helgens energireserv tagit slut. För att motverka tisdagstråkigheten har vi en ritual att varje tisdag köper vi en chokladkaka som vi delar på under den sega eftermiddagen, och dessutom är det tillåtet att ägna dagen åt totalt onödiga saker (tisdagar är ju ändå a waste of time).

Så idag har jag ägnat mig åt följande saker:
  • Funderat länge på vilket Rammsteinalbum jag tycker är bäst- det lutar just nu åt Rosenrot för jag gillar den hårda poesin, men Reise, Reise är ju min första kärlek...jag försökte involvera Jenny i problematiken, men hon var inte riktigt med på noterna.
  • Däremot diskuterade vi länge vilket som egentligen är farligast för människan: luftföroreningar eller baciller på toaletten.
  • Eftersom det är tomt på kontoret så passade vi på att förverkliga en gammal dröm: skrivbordsstolsrace i korridoren. Jag sög- Jenny rockade.
Dessutom kallade jag Valiummannen för söt när han råkade höra det. En klädsam rodnad infann sig både hos honom och hos mig.

1 comment:

Anonymous said...

Låter som tisdag är en rätt mysig dag :)