Sunday, November 16, 2008

Åldersnoja...

Just nu dyker ålderstecknen upp överallt, framför allt syns tidens gång på min hud. Och en snabb googling avslöjar att kaffe antagligen inte är det man ska dricka om man har problem hud, utan grönt te sprängfyllt med antioxidanter är tydligen drycken för åldersnojare såsom jag själv.

Och nu har jag bara druckit en kopp kaffe idag, och är inne på min andra kopp te. Och hur gärna jag än vill bevara min ungdom så är inte te kaffe. Och te kan inte ersätta kaffe hur gärna man än vill. För te är inte samma sak som kaffe.

Wordchallange på Facebook är för övrigt sjukt beroendeframkallande.

3 comments:

Anonymous said...

jag hjärtar ju re mer än jag hjärtar kaffe men det är helt sant att är man sugen på kaffe blir man rätt besviken om ngn drar till med te-särskilt grönt... jag ska köpa lyxig ansiktskräm (Almond Apple Velvet Concentrate från L'Occitane) idag för att lura mig själv att jag inte ser gammal ut:P man får väl vara tacksam för att man inte är en rökare!

/ f

Anonymous said...

dude vad är det för jobb su har fått jag dör ju av nyfikenhet här i händaingentingland! är det konsultjobbet eller?

/ f

Anonymous said...

A-ha, grönt te alltså? I'm so havin' it! Min åldersnoja har inte varit så här jävlig sedan jag fyllde 26 & trodde livet var slut :))