Tuesday, November 04, 2008

Arbetslös-dag 4

Arbetslöshetens stigma ska bäras på fotnivå-
vad skriker arbetslöshet mer än ett par vita tubsockor?

Idag har varit en bra dag. För det första har jag hajat lite av Days of our lives- det finns faktiskt sekvenser med ett medium som är riktigt roliga. För det andra har jag idag fått tre arbetsmöjligheter presenterade för mig:
  1. Bli Sandströms hemmafru/bitch
  2. Spekulera mot den lettiska valutan- den ska tydligen devalveras
  3. Bli Credit Controller på ett internationellt företag vars ursprungsland förlorat två världskrieg.
Som ni kanske gissar så är det alternativ tre som jag hoppas på. Problemet är dock att de vill ha någon som inte är helt främmande för danska, och trots min virtuella danska fru så kan jag inte uppvisa några stora kunskaper i det språket. Jag funderar på att spela cool och säga att jag har haft en dansk pojkvän- jag menar, Olof var ju faktiskt från Skåne och för inte allt för många år sedan tillhörde ju den landsänden det rödvita landet i söder där gröt is the official lingo.

Dagens arbbetslöshets outfit är min brorsas gamla vita tubsockar (beroendeframkallande sköna) ett par strumpbyxor med alldeles för lös resår, kjol och t-shirt med bimbotryck.

2 comments:

Anonymous said...

jag vill se t-shirten! jag har samma outfit som när jag kommenterade igår-jag är sunkig foh shizzle! du kommer ta dig ur detta på nolltid, shit klädbyten liksom det är ju avancerat;)

chefen from hell pratade ju skånska också-inte att förglömma. där kan man snacka trauma...
/ f

Josefina said...

Om jag var du skulle jag spekulera mot den lettiska valutan - hur kan du, när du sitter inne på en sådan info, låta bli?

P.S. jag diggar tubsockorna... på allvar *rodnar*