Tuesday, October 14, 2008

Förklaringen

Det känns som jag är skyldig er en förklaring till dramat som utspelade sig i fredags.

Jag fick sparken eftersom jag är oerfaren som chef, och mitt behov av att toppkontrollera teamet har gjort att det har blivit dålig stämning. Att jag är oerfaren kan jag köpa, men inte det andra skitsnacket- den enda gången jag sagt till någon i teamet var när jag bad en av dem att komma i tid. Sedan lacka jag ur lite när en anna kille ville jobba över enbart för att han hade ont om pengar..inte för att han hade att göra. Antar att gnällisen har sprungit till chiefen.

Men jag är inte särsklit bitter över att jag fick sparken, utan jag surar över att jag måste sitta vid mitt skrivbord till den 31:a oktober. Initiativ att jobba är lika med noll kan jag meddela så idag har jag gjort följande saker: sökt jobb, läst tidningen, ätit upp all frukt i fruktkorgarna och tvingat Björn att göra mitt jobb. I morgon planerar jag att äta upp allt godis ute i receptionen och sedan fundera ut hur man skickar spam från jobbmailen.

Kan förresten meddela att jag har en jobbintervju...vågar knappt skriva något då jag är rädd att jag jinxar det hela.

2 comments:

Sumetaso said...

Tur att man inte jobbar på "The office" :P

Låter som gnällisen skulle behöva jobba under ett IT avtal.

Ont om pengar och vill jobba mer?
Visst, jobba dig less, du får bara plus flex.

Vill du ha mer i lön inom IT, tja, kör taxi på kvällarna då. :P

Tråkigt att dina, snart f.d., chefer verkar ha lika mycket tålamod som en förstoppad blåsfisk.

Men, som egot säger...
"Their loss, not mine"

Lycka till på intervjun.

Josefina said...

Äntligen fick man en förklaring! Men men - du gör bäst precis som du gör; går vidare. Och var inte det där stället ändå inte väldigt långt ifrån en sund miljö att tillbringa sin tid i?

Har du förresten fått idolkorten på Medvedev ännu?

Kram!