Sunday, October 05, 2008

En riktigt bra helg.

Trots inlämningsuppgift som tagit mycket längre tid än vad som schemalagts, finanskris, höstrusk och förkylning så har detta varit en riktigt bra helg. Igår kväll förverkligade jag nämligen en gammal dröm från min ungdomstid i Kanada- jag gick på NHL-hockey. Dock inte på plats i någonstans i det stora Nordamerika utan i Globen, tillsammans med en vilt främmande karl vid min sida (läs kundevent via jobbet inte date). Trots att det kunde ha varit en hur stel tillställning som helst så hade vi faktiskt skitkul, en gång skrattade jag till och med så mycket att jag missade ett mål. Och idag fortsatte helgmaket med en lång shoppingtur tillsammans med Naz, och nu har jag äntligen hittat ett par vinterskor! Nu kan regn och snö komma, för fröken Andersson kommer att vara stabilt torr om fötterna.


Veckan har varit rätt så intensiv, med krogbesök, Vallentunahäng, jägarexamen och jobb naturligtvis. Just när det kommer till det sistnämnda så har jag coolat ner mig betydligt, och tänker att funkar det inte så funkar det inte- det viktigaste är ju faktiskt att jag gjort mitt bästa och funkar inte det så är det inte så mycket mer som man kan göra- eller hur?

1 comment:

Josefina said...

Ja!!!! Det är det viktiga! Och du kunde ha lurat mig med att hockeyn var en date ;)

Hehehe... låter riktigt kul! Undrar när skridskosäsongen börjar i Uralbergen?