Saturday, February 20, 2010

Tonight is the night!

 Ikväll är det dags - jag och Lars skall gå på vår första Rammsteinkonsert! Jag blir pirrig i hela kroppen bara jag tänker på det...

Igår så var det första gången som det sög på riktigt att bo i Södertälje och inte i någon närförort till die Haupstadt. Det var nämligen igår som jag insåg att det på grund av den opålitliga kombinationen av pendeltåg och kommande snöoväder så kan det bli knepigt att ta sig till kvällens efterlängtade Rammsteinkonsert. Om jag hade bott inom tunnelbanenätet så hade jag inte behövt oroa mig i samma utsträckning...

Efter lite surande och porrsurfande på hemnet så inser jag att jag inte kan flytta när jag ännu inte har ett fast jobb. Och då det tar endast tre minuter att fixa sovplats hos Gretchen (hon sa ja direkt när jag utlovat en sconesfrukost på söndagsmorgonen) så känns det inte längre så uberjävligt att bo i Södis. Så planen just nu är att åka in till stan i god tid innan snöovädret proppar igen järnvägen och gå på bio, sedan lämna av övernattningsväskan och träffa Lars vid Globen, njuta och sedan försöka tassa in hos Gretchen utan att väcka hundar och människor. Jag hoppas verkligen att konserten är något att ha då den nya skivan är skit, men lite eld lär de väl alltid spruta för att skapa bra konsertstämning :-)

No comments: