Monday, February 01, 2010

The importance of believing

Varning! Inlägget kommer att trotsa jantelagen.

Idag var en riktig brakskitdag. Stress, gnat, konflikter - det vara nära till tårar ett par gånger på förmiddagen, och självkänslan var nere vid fotknölarna. Men dagen vände totalt när jag av en slump sprang på en av teknikcheferna, Fredrik, vid kopieringsmaskinen. Efter lite small talk så slapp det ur mig att livet inte var så ljust för tillfället, varvid Fredrik spärrar upp ögonen och säger: "Men Malin, vet du inte hur duktig du är!"

Så jag bestämde mig för att Fredrik faktiskt har rätt - jag är rätt bra. Och med det i ryggen så gjorde det ingenting att urfittan bråkade om allt som jag inte hunnit med, att alla datasystem la av vilket gjorde att allt som jag skulle göra tog dubbelt så lång tid och inte heller vetskapen om att cirkusen kommer att fortsätta i morgon kunde rycka mig ur nirvana. För motgångar och dålig energi biter inte riktigt om man tror på sig själv, så just det kommer jag att fortsätta göra i morgon också.

1 comment:

Josefina said...

Jantelagen borde avskaffas.

Stort tack för mejlet! Filar på svar och tänker på dig och håller alla tummmar jag har.

Kram :)