Wednesday, August 05, 2009

Vuxen krankheit.

Idag är det synd om fröken Andersson. Förutom PMS så har nu även en förkylning infunnit sig, som gjorde att jag avvek tidigare från jobbet idag. Inte ens lösgodis eller färskpastan som jag fick av Sara har bitit på huvudvärken samt halsontet. Så förutom att vara det normala PMS-monstret som vill döda hela världen, gråta och äta choklad om vart annat, så är jag nu dessutom sunkigt förkyld. Ingen bra kombination med andra ord.

Trots att jag varit inaktiv stora delar av dagen så har min vuxenpoäng faktiskt stigit rätt rejält. Idag har jag extraamorterat på CSN-lånet (något jag tänkt att jag borde göra i flera år, men alltid lagt pengarna på annat). Och när jag upptäckte att jag fått skatteåterbäringen så förde jag snabbt över hälften till sparkontot och resterande hälften köpte jag en indexfond för (visserligen rörde det sig totalt om 400 spänn men ändå). Dessutom har jag hittat nya vuxna kläder på rea som jag kan använda när jag vill klä ut mig till den ansvarstagande vuxna som jag gillar att leka att jag är.  På HM's internetshop fyndade jag förra veckan en kjol, en tröja (som matchar kjolen), ett par träningsbrallor samt en kappa- allt för fyra hundra spänn. Och inget av plaggen är i de annars så självklara färgerna rosa eller lila, utan diskret och vuxet brunt eller svart. Och när jag idag hämtade ut paketet så satt alla plaggen jättebra- vilket är något av den högsta lycka som en internetshoppare kan uppleva.
Kappan som mitt vuxna jag ska ha i höst. Pris? 98 kronor....:-)

1 comment:

Anonymous said...

Vilka bra fynd du gjorde. Jobbkläder är alltid rätt. Man får se dem som en investering. /W