Saturday, August 01, 2009

"Det goda samtalet".

Det var kanske inte så bra för plånboken eller midjemåttet att gå på restaurang med efterföljande bar igår kväll, men det var definitivt bra för humöret (Dessutom lurade jag Lars på tio spänn så det var inte enbart minusposter i bokföringen för kvällen).

Idag har jag vinkat förväl till Linnéa som nu lämnat sitt övernattningsläger på min soffa, och pluggat tills det tog stopp samtidigt som jag kokat ärtsoppa. Nu ska jag duscha och ta tåget in till stan där F och förhoppningsvis en mysig biokväll väntar.

1 comment:

Josefina said...

Du vet ju vad det är det gamla goda ryska talesättet säger: "Det som är bra för plånboken/midjemåttet är döden för humöret!" (eeeehm, egentligen lyder det väl: "Det som är bra för ryssen är döden för tysken och tvärtom", men det är kärnan i sammanhanget som är viktig!).

Tack för trevlig tid i Södis (är det så det stavas?) och jag ser fram emot vårt nästa möte!!! Då vill tydligen kanske också Parding vara med... vi får se!

Kram!