Sunday, August 02, 2009

Trevlig kväll med irriterande avslut.

Det måste vara ett bra betyg för en bok att när man läser den så blir man så inne i den att man 
glömmer kvar dyrbara föremål på tåget.

Istället för att krypa in i biomörkret och se Still walking med F, så blev det (inte så oväntat kanske) en flarra rödvin på en uteservering i gamla stan. Allt på grund av av en trasig signal i Älvsjö som gjorde att jag inte hann i tid till bion, utan istället fick jag och F improvisera och jag måste säga att vi gjorde ett bra jobb. 
På vägen hem till Södis så gjorde jag det som jag är bäst på. Satt och läst i boken som jag fått från F och när tåget väl var framme i Södertälje reste jag mig upp och gick längs kanalen hem. Glad, trött och utan min mobiltelefon som (antagligen) låg kvar på sätet. Fuck. Det är fjärde mobilen som jag tappar inom loppet av ett och ett halvt år- vilket är en bedrift eftersom jag inte ens varit full en enda gång som det har hänt.  Nu ska jag krypa till korset och köpa en ny (inte så bra för min fliskris), men har nu i alla fall insett att jag med mitt handikapp aldrig mer ska ha en dyr mobil utan ska köra på de lite billigare varianterna.

1 comment:

Anonymous said...

fan vad typiskt med mobilen... du får sätta den i en kedja eller ngt hehe eller så där som barn har med vantar :)

/ f:et