Monday, January 26, 2009

Scary


Min nu väldigt sorterade kökslåda tackar nog henne, men frågan är om jag gör det?


Idag när jag kom hem så hade min hyrestant utan lov städat min lägenhet.

Och i begreppet städat ingår: dammsugit, bytt ut min tvättkorg, diskat, städat i köksskåpen, sorterat i kökslådorna, oljat in köksbänken, sorterat badrumshyllorna, tömt papperssorteringen och skänkt mig en flaska Mr Muscle.

För husfridens skull skulle jag vilja tro att hon gjorde det för att hon är snäll och inte galen, men jag lyckas inte övertyga mig ens för en sekund.

Egentligen är det ett i-landsproblem, men jag behövde inte bli påmind om min icke existerande hushållsförmåga just idag. För det blev klart idag att jag inte fick jobbet, jag insåg att jag har fastnat i en "relation" som inte känns särskilt bra, fick mail om nya direktiv som gör porrjobbet till ett porrjobb for real och jag är nog för pryd för att hänga på men behöver pengarna...små, små i-landsproblem som tillsammans känns apjobbiga. Och som grädden på moset visar sig min hyrestant vara galen....

3 comments:

Anonymous said...

oh noes och le poop att du inte fick jobbet :S scary med landladyn! min första vecka på madeira så var jag livrädd för alva för jag trodde hon var insane och hade tvättat mina strumpor men sen insåg jag att det var städerskorna (de var iofs insane men men...) jag gjorde ett test för ibm i skottland det gick åt heelvete kan jag säga. kramen! / fredrika

Anonymous said...

Det är så typiskt att allt ska komma på samma gång!!
Men eftersom du är så grym så kommer du klara dig genom detta : )
Och jag måste erkänna att jag tycker det är kul att du blir kvar i Sthlm : )
/M

Anonymous said...

Har du svart städhjälp?