Wednesday, January 14, 2009

På höga höjder.

A och jag bestämmer oss för att gå till Skrapan och ta en drink, och för första gången i mitt liv får jag svindel. Kortfattat kan man nog säga att svindeln var nog det hätigaste med Skrapan- i övrigt skulle det ha kunnat vara vilken Stureplanskrog som helst fast med fel gatuadress förstås.

Egentligen så borde jag inte dricka, eftersom jag just nu arbetar på att lära mig sova igen och alkohol kan påverka sömnen negativt, men jag klarar inte av att leva utan ett glas rött då och då. Trots rödtjutet har jag förkortat min insomningstid (från det att jag går och lägger mig tills det att jag verkligen somnar) med en timme, och dessutom så vaknar jag inte lika många gånger på natten längre. Och resultatet märks under min vakna tid; orkar mer, bättre humör och framför allt bättre hjärnkapacitet. Det är ett under att jobbet inte har kickat ut mig för länge sedan med tanke på hur rörig jag har varit på sista tiden.

Nu är det dags att börja avslappningsövningarna inför att somna- imorgon ska jag upp och träna innan jobbet och på kvällen ska jag träffa Sandström och Hanna Karlsson för middag. Det kommer alltså att bli en lång, men dock rolig, dag.

No comments: