Sunday, January 18, 2009

Bra och dåliga saker

Helt plötsligt kändes det som om vi var unga på nytt och hade sportlov...


Igår åkte jag och norrlandsgänget till en sjö utanför Uppsala och åkte långfärdsskridskor. Enligt myten skall det vara lätt som en plätt att glida fram på ett par griller à la långfärd, men jag kan tala om att det är förbannad lögn-i själva verket det är apsvårt. Som sydlänning är det lite jobbigt att göra vintersportsaker tillsammans med norrlänningar, eftersom de ibland inte har någon förståelse för att i Bengtsfors fanns det inte så många tillfällen till att åka skridskor/ längdskidor/rensläde. Men kul var det i allafall, och till norrlänningarnas försvar skall väl sägas att det finns nog inga som kan få mig på så bra humör som just dessa tre 25-åriga flickor från Jokkmokk. Snön och solen gjorde att vi alla fyra kände oss som skolungdomar ute på sportlov igen, och svullandet av vin, pizza och choklad i ett studentrum efteråt gjorde att det verkligen kändes som om man var tillbaka i sina ungdoms glansdagar.

Fast trots att jag hade en fab dag igår så är jag rätt så ömklig à la barnunge idag. Min näsa gör larvigt nog ont, samma jävla plastlock slog mig i huvudet imorse, jag har suttit ingstängd på porrjobbet idag och så är jag ledsen över en grej som man inte kan skriva på internet om. Ibland önskar jag att man hade ett hårdare skal så att man inte behövde bli så upprörd och ledsen hela tiden- det kanske är dags att göra ett nytt försök att komma över det där valiumet?

Men i brist på valiumlangare så har jag ägnar mig åt tröstshopping på Prisextra- jag minns hur mycket jag garvade åt dokumentären Ordförande Persson så då borde väl även boken vara skrattframkallande. Manlig uppblåsthet ist krieg.


Tröstshopping för deppiga dagar.

No comments: