Sunday, May 18, 2008

Ute i Arkilpelagen

Det kan låta lite konstigt, men helgen kretsade faktiskt en hel del kring de där grejerna som sticker ut på bryggans högra sida.

För några månader sedan skrev jag en lista med en massa grejer som jag ska hinna med innan jag vandrar vidare till de sälla jaktmarkerna- och en punkt var att jag skulle skaffa ett lantställe. Den här helgen, då jag tack vare Malin och David, fick chansen att mitt i stressen besöka Husarö så har jag bestämt att jag måste prioritera punkten "lantstället" på livslistan. För det är så jäkla skönt att komma iväg och stanna några dagar där allt är lungt och man har chansen att varva ner.

3 comments:

Theresa said...

Säg till när du har köpt ditt lantställe så man kan komma och hälsa på!!

Anonymous said...

Men vad är det för någonting då - är det markörer för att parkera båtar emellan eller vad?

Fröken A said...

På fackspråk kallas de för Y-någoting...pinsamt att jag inte minns vad de heter då vi pratade en hel del om dem och allas deras finesser då David ägnade en hel lördag åt att skruva dit dem. Och Theresa- vi snackar nog en tidsram på cirka tio femton år, hoppas vi ses innan dess :-)