Saturday, May 24, 2008

Planerna för dagen

Nästa helg kommer den stora "flytta-till-Hallonbergen" karusellen ske, och jag har redan förberett genom att hyra en auto samt tvingat Sara att hjälpa mig flytta nästa söndag (underskatta aldrig folks frikostighet efter ett par drinkar...). Idag kommer jag att ägna hela dagen åt att:

  • Tvätta fönster (minns knappt hur man gjorde- har nog inte gjort det på fem år)
  • Röja ur vindsutrymmet
  • Frosta ur frysen (håll tummarna att ingen översvämning kommer att ske)
  • Gå till återvinningsstationen- åtminstone två gånger
  • Lasera två hyllor
  • Städa ur garderoben
  • Städa ugnen
  • Tvätta
  • Packa kläder
  • Inte titta på Schlagerfestivalen
För övrigt skall jag tillägga att jag får svårartad ångest varje gång jag tänker på att jag måste flytta från kransas, så jag är lite spänd på hur jag ska klara en dag av förberedelser utan att ta fram rakbladet och skära mig i armarna och/eller överdosera sömnmedel.

1 comment:

Anonymous said...

Ska oxa forsoka fa lika mycket gjort infor nasta helgs flytt.