Saturday, April 19, 2008

Heder åt Blondinbella

Jag har spenderat en eftermiddag på stan med min musa Sara, och efter att ha gått runt i diverse affärer börjar vi prata om Blondinbella som inte verkar göra något annat än att shoppa och blogga. Och tjäna en jävla massa pengar. Så vi inser ju att vi borde försöka göra samma sak. Bli blonda, smala och verka lätt korkade. Och naturligtvis måste vi ju fnittra förtjusande, annars kommer vi nog ingenstans i dagens mediesverige.

Men vet ni hur svårt det är att fnittra? Seriöst- det är skitsvårt. Med kollegans Daniel hjälp övade jag hela gårdagens arbetsdag (vi har inte så hög arbetsmoral på fredagar...), men det bästa jag kan prestera är ett ljud som påminner om en lättare hostattack. Inte förtjusande för fem öre, det låter mer som om jag satt i halsen.

Så vår nyfunna strävan efter att bli Sveriges nya bloggdrottningar går nog i stöpet. Och förresten så går vi ju inte i Gymnasiet, som majoriteten av Sveriges mest lästa bloggare verkar göra.

No comments: