Wednesday, April 30, 2008

Bend over

Under min korta skidåkarkarriär i vintras ådrog jag mig skador i form av en ömmande svanskota. idag vart jag ivägtvingad till läkaren av arbetskollegor eftersom jag fortfarande har svårt att sitta utan smärtor och svordomar i fikasoffan på jobbet. Hela läkarbesöket var mycket förnedrande. På grund av ombyggnation var jag tvungen att sitta utanför en psykologs dörr och vänta på att min doktor skulle bli ledig. Alla som gick förbi lyfte intresserat på ögonbrynen och tyckte säkert att jag såg rätt galen ut där jag satt på trekvarts på väntstolen (enda positionen som min svanskota tillåter att jag sitter i sedan backen i Falun där jag ramlade). Sedan kom själva undersökningen. Ner med byxorna böja sig framåt och läkarens finger som testar hur stort det ömmande området egentligen är. Och till slut domen: troligtvis spricka och det kan ta upp till ett år innan ömmandet avtar. Lagom till nästa Vasalopp alltså.

1 comment:

Anonymous said...

Bra, då är du helt återställd tills vi ska cykla Vätternrundan nästa år...