Sunday, March 16, 2008

Den där jävla annonsen

Det här svaret fick jag nyss på min bostadsannons:

Hej. Förstår att du och söker boende, men tänkte komma med ett annat
seriöst erbjudande.
Jag vill köpa lite möbler på avbetalning men kan tyvärr inte, iochmed
att jag studerar "CSN" klassas ej som lön.

Behöver därför ngn som har fast arb och tjänar minst 120.00/per/år. Vad
som krävs är att du följer med till möbelbutiken och tar det på avbet..
Alla fakturor skickas till min adress och betalas av mig månad till
månad via internet bank. Självklart så kommer jag mejla kvitton på
betalt räkning.

Som stort tack så får du direkt 3000 i handen. Hoppas att vi kan höras
vid, och eventuellt prata vidare om detta.
Varma hälsningar, Nadjah

Mitt svar:

Att stå som "målvakt" för krediter klassas som brottsligt och eftersom jag jobbar på bank just med bedrägerier ser jag mycket allvarligt på sådan verksamhet. Jag hoppas du förstår att du kan polisanmälas för ditt förslag.

Om du har råd att ge mig 3000 i handen så tror jag mycket väl att du har råd att köpa möbler, vilket gör att jag tror att du kommer att skita i att betala varje månad och den sate som du lurar kommer att få betala istället- vilket inte alls låter som ett "seriöst erbjudande".

Så kort och gott- dra åt helvete.



No comments: