Sunday, March 09, 2008

"Clear as the residual water from boiling sausages*"

Jag har diskuterat min tårtflörtattack mot Mr Godsägare med utvalda manliga personer i bekantskapskretsen. För mig samt för mina kvinnliga vänner är det solklart att min tårtinbjudan kan klassas som en flört, men karlarna är mer tveksamma:
"- Så ni åt tårta tillsammans?"
"- Eh...nej, jag bjöd honom bara på en bit. Sen blev jag generad och sprang därifrån"
"- Ledsen gumman, men...han fattade nog inte att du försökte stöta på honom."

Att det ska vara så förbaskat svårt!


*Rubriken är ett citat från en föreläsning i nationalekonomi där Börje skulle översätta "Klart som korvspad" för de internationella studenterna. Det hela skall läsas med svengelskt uttal.

2 comments:

Theresa said...

Tyvärr är det ju medlemmar av det manliga släktet kännt för att vara lite... tröga, så det är ganska troligt att han inte uppfattade att du stöte på honom. Ledsen, men du får allt försöka igen

Anonymous said...

eller jag vet inte samtidigt finns det killar som tror man vill bli ihop med dem bara för att man råkar fastna med blicken C: det är ju skitsvårt att flörta jag röstar för avhållsamhet hehe!

förresten ventelocalle har en blog vill du ha? jag grät av skratt när jag läste den!

bjs/ fredrika