Tuesday, August 08, 2006

Röd lykta


Whiskeyröst, feber och rödsnuten näsa- helt plötsligt visar det sig att jag har blivit förkyld. Detta innebär karantän på rummet eftersom ett litet förkylningsvirus tydligen inte gör en människa så attraktiv i sociala sammanhang.

Helgen har varit bra, var hos min querido och åt pizza, det var hur mysigt som helst. På söndagen flyttade Fredrika in, det tog fem minuter och sedan helt plötsligt så satt hon i TV soffan brevid mig och Heidi och såg helt hemmastadd ut. Jag tror att Fredrika kommer att tillföra en ny dimension i mitt och Heidis TV-tittande, och förhoppningsvis kan Fredrika och jag bilda en pakt och rösta ut Martha Stewart ut ur TV-tablån hemma. Jag hatar Martha Stewart, hon är en subba som bara verkar vilja visa hur bäst hon är hela tiden. Heidi älskar Martha Stewart.

Däremot har jag bokat en resa tilll Azorerna med några jobbarkompisar, det kan bli en riktig höjdare!I slutet på september bär det av och det skall bli så skönt att slippa telefonivärlden lite grand.

Just nu läser jag Ryska Hundar av den eminenta författaren Josefina Lundblad, en bok som fått mig att sakna den ryska federationen samt rejäl vinter. Senast sedda film är Miami Vice, vilken inte fått mig att sakna någonting.

No comments: