Wednesday, August 09, 2006

Lågvattenmärke


Idag har varit en skitdag. En rejäl brakskitsdag.

Först och främst har jag proppat i mig febernedsättande tabletter för att klara av att jobba. Resultat; kallsvett långs ryggen, i floder...

Sedan är det en kund som hotar mig eftersom han hamnat hos fogden. Efter några minuters diskussion, där jag vägrar ge med mig, så säger kundjävlen till mig " Du skall va jävla glad att du bor i Portugal, annars hade du fått riktigt otrevligt besök av mig och mina kompisar din fitta!" Jag blev natruligtvis vansinnigt förbannad, vilket inte gjorde att det hela blev en meningsfull diskussion direkt. Dessutom upplyste han mig att han var minsann officer och visste hur man skulle ta hand om såna som mig. Skrämmande att såna idioter kan få göra karriär i försarsmakten.

Dessutom har det varit en sån där dag då jag känt mig enormt ensam. En sån dag då man varit den enda som gått hem ensam från jobbet, ätit lunch ensam, samt inte kommit på någon som man kan kalla vän....Så därför har jag fallit för den kommersiella lyckan: När jag satt och surfade framför TV:n och Oprah var på så surfade jag in på Amazon och köpte boken som dagens show handlade om...."A Million Little Pieces" av James Fry. Ophras makt är inte att underskatta.

1 comment:

Josefina said...

Oh, baby! Sånt är livet - you come in alone, you go out alone ;) Men skämt åsido - jag är alltid din vän. Varesig du vill eller inte. Förresten kan alla officerare dra åt helvete (du minns väl jäveln som lockade mig hela vägen till fucking Siberia?! Då så!) och du gör ett bra jobb. Så skit i dem. Dessutom har du Oprah. And things will get better. Man kan ju inte vara förskyld hur länge som helst... Har jag hört :S Anyway - ha en bättre dag idag!!! Kram kram kram!!!!