Friday, August 11, 2006

Min plats i världen

Idag har jag funderat mycket på var någonstans i världen jag skall spendera mina nästkommande år. En sak är säker, det kommer inte att vara på Madeira eftersom jag känner att galenskapen kommer att knacka på efter juletid ungefär om jag stannar kvar här.

Sverige? Läst en artikelserie i DN om hur ensamna svenskar känner sig, och jag har lite svårt för den svenska mentaliteten. Dessutom vill jag inte bo i Stockholm eftersom jag alltid får krupp om jag befinner mig i den staden längre än två dagar. Och tyvärr är det i Stockholm som jobben finns.

England? Låter mer och mer tilltalande, det skulle vara ett land där man trots allt lätt bör komma in i samhället eftersom man kan språket, men är engelsmän så kul?

Min rumskompis Heidi (som just nu söker jobb i hela Europa) har fått mycket svar från Holland. Och jag har alltid drömt om att hitta en holländare att gifta mig med så att jag får ett snyggt efternamn.

Frankrike vore schysst också, men min franska är inte så bra...kanske borde snacka med mina kontakter på Disneyland, men hur kul är skrikiga ungar?

I övrigt så är jag rejält trött på att vara sjuk, det enda som jag orkar göra efter jobbet är att läsa och se på TV. I går gick jag ut på en kvällsprapromenad, resultatet var en feberattack. Jag är så uttråkad. För att råda bot på min uttråkning så bestämde jag mig för att köpa en ny fisk, men naturligtvis uppstod problem. Mihail försöker äta upp min fina svartfärgade nyinköpta guldfisk...Så nu bor Mihail i en avsågad vattentank brevid akvariet. Jag vet inte hur jag ska lösa detta.

2 comments:

Josefina said...

Problem, problem! Ja, du hur ska det här sluta?! Jag sitter här och följer din blogg som en annan förljer 'Days of Our Lives' men en saker är säker, fröken Andersson - du har inte slut på ideer, möjligheter, planer & drömmar!!! Så det tyder ju på att situationen är långt ifrån så hopplös som den verkar :) Jag tycker att Holland låter väldigt spännande - ett snyggt efternamn kan ju heller aldrig vara fel ;)

Angående fisken - jag är avigt inställd till djur. Sov med tre katter häromnatten. Hår i munnen. Min systers marsvin Snö har funnit den stora kärleken sent i livet genom min fars nya flickväns dotters marsvin Joakim. De sover i samma hus och kurrar. Det är som Brokeback Mountain, bara mer päls :P Djurvärlden är nästan lika illa som vår värld - det är bara våld och sex. Faktiskt.

Det avslutande kapitlet i min blogg är riktat till herr Daniel, min fd älskare och nuvarande bästa kompis. Han har 'gjort slut' med mig igen. Suck. Jag är så trött. Karlar, karlar. Kan de aldrig ha en neutral relation med någon de har haft sex med? I alla fall - jag hanterar det bättre än någonsin. Yay. Oj. Detta blev ju långt som ett mail. Better wrap it up. Det är sent.

Godnatt!!!

Anonymous said...

Tror t.o.m. Stockholm kan vara battre an Holland, fast jag har ju inte bott i Stockholm (an).