Tuesday, August 17, 2010

Börja om från början


Först och främst, så fort jag hittar sladden till kameran i flyttröran (lägenheten känns ibland som ett svart hål där prytlar mystiskt försvinner) så skall jag lägga upp bilder från Skottlandsresan samt cribbets nuvarande status, I prömise.

En viktig biföljd av allt klättrande i berg som Skottlandsresan innebar var att jag insåg att det är hög tid att ta tag i min kondis, som efter lunginflammationen inte underhållits av förklarliga skäl. Det är alltså dags att börja om, och jämfört med de andra gångerna som jag dragit i gång träning så har jag nu även tänkt om.

Nu i början ska jag strunta i att räkna kilometer och träningstillfällen, utan bara satsa på att ha kul och få i gång kontinuiteten i träningen. Jag skall inte anmäla mig till något lopp innan jag kommit en bit på vägen, och absolut inte ha dåligt samvete för att jag inte har tränat tillräckligt , utan bara satsa på att må bra och ha kul. Sådär som träning skall vara, men tyvärr inte är för många.

Och igår snörade jag på mig springskorna för första gången på länge, tog med mig hunden och begav mig ut i närområdet som jag ännu inte är så bekant med. Jag och hunden sprang och gick om vartannat, lattjade och rusade - kort sagt vi hade skitkul och när jag sedan började springa i den riktning som jag trodde att hemmet ligger i så var jag övertygad om att vi snart skulle vara hemma. Tjenare, jag sprang åt hel fel håll, och hamnade i Älvsjö istället för Fruängen. Långtur alltså med andra ord. Hunden är i dag så trött efter superturen att hon nästan fått bäras ut för att kissa.

1 comment:

Anonymous said...

Поздравляю вас Старо-Новым годом, желаю вам в новом году успехов и спасибо что вы находите время поддерживать ваш замечательный блог!