Friday, July 30, 2010

På lägenhetsfronten intet nytt...

...eller jo, vi jobbar på, men allt ser fortfarande ut som kriget så några bilder skulle bara göra att eventuella läsare skulle ifrågasätta vår mentala status när vi väljer att bo i något som skulle kunna tas för en krigshärjad lägenhet. Förhoppningsvis ska jag kunna visa lite på söndag hur det ser ut, för jag hoppas att vi ska kunna lägga golv under helgen.

I övrigt så rullar livet på- det är lugnt och skönt på jobbet så jag flexar ut nästan varje dag för att kunna vara hemma och fixa så mycket som möjligt. Jag har kommit igång så smått med träningen igen, vilket är underbart för både kropp och psyke. Och lungorna har hittills inte protesterat...håll tummarna att det fortsätter så, för jag pallar inte en sjukdomsperiod till.

Men samtidigt som det händer en massa roliga saker, så saknar jag mitt gamla liv med kompisar och många olika aktiviteter. Inte så att jag har tappat några kompisar, men många är på semester och jag har fullt upp med att sandpappra diverse pinaler, så livet den sista tiden har i stort sett bara kretsat kring lägenheten. Det är absolut inget jag beklagar mig över, men återigen, det är så otroligt viktigt att försöka ha så många dimensioner som möjligt i sitt liv för det är lite enahanda när det enda som rör sig i huvudet endast är renoveringsjox. Så därför är Mr D på spelkväll i skrivandets stund, och jag ligger i sängen och skall titta på så många South Park avsnitt som möjligt innan jag somnar.

Sayonara.

No comments: