Sunday, August 22, 2010

Äta bör man

Jag, Mr D och hunden har varit på långhelg i skogen hos päronen. Vi plockade svamp, badade, sov middag och åt hur jäkla mycket mat som helst. Jag skojar inte, vi har nog smält i oss en veckoranson av kalorier på tre dagar - i natt vaknade Mr D och trodde att han skulle spy för att han ätit så mycket.

Mitt gamla jag skulle ha i dag haft dåligt samvete över matintaget, och huvudet skulle ha ekat av orden "banta, banta , banta" hela följande vecka, men mitt nya jag skiter i att lägga energi på sådant dravel. Det var gott, jag mår bra och det var sjukt trevligt att äta tillsammans med alla människor som jag suttit tillsammans med vid olika matbord under helgen. Så mitt nya jag ler vid tanken på allt trevligt som hänt under helgen och börjar spackla vardagsrumsväggen istället :-)

No comments: