Monday, May 25, 2009

Vad betyder det?

Idag blev jag mycket brydd vid företagets kaffemaskin. Upp dyker nämligen en karl som öppnar samtalet med orden: "Varje gång jag ser dig så tänker jag att du ser så härligt brittisk ut!" Jag skrattar lite och säger att den har jag aldrig hört förut, men sedan kommer det som gjorde mig lite konfunderad. Den främmande mannen ser nu extra glad ut och utbrister "Du är Brighton 1986!" och försvinner iväg. 

Vad menas med det?

Förutom att vara konfunderad i sociala situationer så har jag tagit ut mina aggressioner (idag har de varit fler än vanligt, grr...) på gymmet med S, som gett mig ett uppdrag som jag skall utföra i juni. För att inte jinxa något så vågar jag inte berätta vad det är, men rapport kommer när allt är över, I prömise!


2 comments:

Anonymous said...

Teorin: Gubben var på språkresa 1986 i Brighton och träffade väl en rödhårig brittisk tjej som han blev kär i. Män har en tendens att fastna i glorifierade gamla ungdomsromanser. /W

Anonymous said...

eller malin så var du i brighton när du var 7år och härjade loss! girls gone wild du vet;)

/ f:et