Thursday, May 07, 2009

Oproduktivitet

Idag har jag varit ledig (eftersom jag tagit ledigt för att skriva tenta och inte velat erkänna för gubbarna på jobbet hur puckad jag är, så har jag inte vågat erkänna för dem att jag redan klarat tentan). Och jag har inte gjort ett skit av allt som jag tänkte göra, såsom att simma och skriva arbete i personalekonomi, utan under dagen så har jag:
  • Haft klädpanik inför lördagens fest och rusat ner till stan och impulsshoppat.
  • Lagat mat inför morgondagens middag med brudarna.
  • Sett på dokusåpor och amerikanska tv-serier samtidigt som jag ätit choklad.
  • Haft mjukisbrallor på mig hela dagen.
Det har varit skönt att vara lat en hel dag, och skita totalt i allt som man borde och måste göra. Oproduktivitet är mycket underskattat, kamrater.

3 comments:

Theresa said...

Jag tycker att det är skitkul att du har pluggat till en tenta som du redan har klarat !! Men nu så kan du ju det dubbelt så bra då, eller?

Igår bada jag bastu med 5 nakna karlar, och då menar jag helt nakna... de hade handduken i handen. Så är dte är att tränna på ett gym i Holland där det är mixed bastu. Jag kommer nog gå dit igen!

Anonymous said...

mjukisbrallor FTW!

man behöver ha såna dagar:) när jag satt och korrade på jobbet häromdan hittade jag ett nytt favvouttryck på wikipedia: "Duvet Days". det innebär att man som anställd kan stanna hemma x antal dagar/år som inte är sjukdagar eller planerad ledighet. åh dekadens! <3

syns imorgon jag hittar dit nu tror jag, sorry om jag var distrå i tfn jag försökte kliva ur en stadsjeep på ett smidigt sätt medan jag pratade i mobilen och höll i lunchen!
/ f.

Anonymous said...

haha jag läste först nu om bastun! gud jag skulle rodna som en nunna... sånt skulle ju lugnt kunna få en att börja gymma ;)

/ f.