Sunday, February 22, 2009

Kärringjävel

Eftersom det är jobbarhelg så spenderade jag natten i gamla cribbet ute i bärkullarna, och upptäcker att min hyrestanten varit i farten igen. Denna gång har hon på eget bevåg frostat av frysen och lämnat en sur lapp att jag minsann borde ha gjort det för länge sedan. Va, fan jag har bott där i ett halvår- inte är det en evighets långtid när det kommer till att frosta av frysar? Eller lever jag ett liv utan relevanta referensramar just när det kommer till hur frekvent en frys bör avisas?

För att få svar har jag gjort såsom alla vi bloggerskor gör när vi behöver få visshet här i livet- skapat en enkätundersökning.

3 comments:

Anonymous said...

Man får väl vara glad att tanten inte är ens chef. Tänk dig att jobba med ett sånt kontrollfreak! (Det har jag förvisso gjort) Egentligen är ju du hennes chef, eftersom hon får pengar från dig. Mvh/"Hanna Karlsson"

Theresa said...

Frosta av frysen... hmmm låt mig se hur många år sedan jag gjorde det...

Anonymous said...

frosta av frysen gör man ju like never! vi gjorde det i somras här ute och jag kan väl minnas att det hänt nån gång förut men fler gånger om året? då är man antingen störd eller har en keff frys:)

/ f