Monday, February 02, 2009

Fredagskänsla


Dag 1 med bimbobloggen- Jag inser snabbt att avsaknaden av helkroppspegel kommer
att hindra mig i min karriär som modebloggerska.

Trots att det var måndag så hade vi stark fredagskänsla på jobbet idag- gubbarna var helt vilda och drog skämt efter skämt dagen lång. Jag tror till och med att en av dem fnittrade vid några tillfällen.

I övrigt har dagen varit en historisk dag- idag skrev jag på mitt hyreskontrakt och fick nycklarna till min egna lägenhet! Efter jobbet hoppade jag på tåget till Södertälje, betalade Markko för hans grejer och njöt sedan av att vara en stund i min alldeles egna bachelorpad....nu känns det verkligen att min mentala ålder börjar närma sig
24 istället för 14 som den varit de senaste tio åren.

Som en sann bimbobloggerska måste jag nu redovisa dagens inköp. Eftersom det rör sig om Markkos gamla möbler så är det inte så glammiga saker jag inhandlat idag, men är man bimbobloggerska så är man...


Dagens inköp: ett soffbord, en soffa och en dammsugare. Dessutom ingick en garderob och stekpanna som inte syns i bild.

4 comments:

Anonymous said...

Det var EXAKT en sådan soffa jag tänkte mig!

Grattis till lägenheten dear..

Anonymous said...

ah 24 det var en nice ålder-jag minns det som igår. när flyttar du?

jag funtar på att köpa månadskort på sl så mer häng? vad långt hår du har! mitt har råkat ut för en curse eller ngt så det blir inte längre än till axeln=tantvarning-achtung! / freddo

Anonymous said...

meh dude du måste ju blogga oftare om du ska make it som bimbobloggare ;) hur ska vi klara oss om vi inte vet vad du har för outfit varje dag?

jag köper månadskort imorgon wieho jag kan vara som nästan normal i en månad! ate logo:)

/ fredrika igen :=

Theresa said...

Jag håller med fredzina, det här är den mest ouppdaterade modebloggen jag har läst... men vänta det är ju faktiskt den enda modebloggen jag någonsin har läst....