Wednesday, July 02, 2008

Felkalkylering

På den stora amerikanska koncernen betalade man ut lön i förskott, det vill säga att man fick betalt för juni månad den 25:e juni. Och just i juni månad slutade jag jobba för jänkarna den 19:e vilket gjorde att lönen den månaden var nästan haölv. Skitsamma, tänkte jag glatt- nästa månad kommer jag ju att få min nya, fina lön som gör att jag hamnar i en ny skattesats.

Fel, fel, fel.

Idag visade visade det sig att mitt nya jobb betalar ut lön i efterskott, det vill säga att den enda lön som jag kommer få i juli är för den ynka veckan som jag jobbat i juni. Jag kommer att få en lön som precis tänker hyran för min minilägenhet och inget annat. Aldrig har jag varit så glad åt mitt porrjobb som jag går till på söndagarna.

2 comments:

Anonymous said...

Porrjobb? Vad innebär det?

Anonymous said...

Telesex mest troligen!