Monday, March 26, 2007

London Calling

Snabbt internet! Äntligen! Sitter nämligen just nu på centralen i Göteborg och surfar på ett cafe. Om en timme ska jag nämligen sätta mig på bussen till City Airport och ta planet till London för ett par dagars museibesökande och shoppande. Kom på det här förra veckan då jag insåg att jag inte har rätt till semester i år, så jag tänkte passa på innan jag sitter fast i the shackels of employment!

Annars har det varit väldigt lungt, inte hänt så mycket förutom att det pågår stridigheter mellan älgjaktslaget och hemmansägarna i hembyn...inte så mycket action egentligen förutom att vissa människor inte talar med varandra och det intrigeras för fullt. Fast i helgen lämnade jag hembyn och dramat för någon dag då jag stack till Anna i Göteborg, och tillsammans gjorde vi något som antagligen kommer att förstöra min privatekonomi för flera år framöver- vi gick på Turmässan. Jag har hittat fem resor som jag bara MÅSTE göra, och först i tur står en vandring i Kirgistan som jag funderar på att göra i juni nästa år. Fast innan det måste jag börja löpträna eftersom man vistas på höghöjd och jag har en grundkondition som är lika med noll. Hmm, det har jag ju aldrig lyckats med innan undrar om jag gör det den här gången.....

Over and out!

2 comments:

Josefina said...

Du kan göra allt!

Haha "shackles of employment" - jag skrattar fortfarande :D

Du är rolig. Ha det underbart i London!!!!!

Theresa said...

jag vill också ut och resa. Men någon måste ju hålla ställningarna på en av sveriges blufföretag :-) har kommit nya killar också som måste flörtas in vet du...