Tuesday, January 30, 2007

Encore une fois

Fått höra rykten idag att min kära O kanske ska flytta till USA och till bruden han bedrog mig med. Först kommer ångesten tillbaka, men trots att jag inte längre konkret kan anse att han flyr från sina problem så återkom mitt lugn snabbt igen. Det som vi hade var inte bra, och hade nog aldrig överlevt en verklighet utanför ön. Och det är där som jag vill leva- så det är dags att göra sig av med allt bagage som hindrar mig.

Fan, jag tror att detta är över. Och jag har klarat mig. Tror jag.

Min sista tid på Madeira har börjat bli stressig. Jobbansökningar skall skrivas, vandringar skall hinnas med, jag har tvingat Mikalea att ta med mig på ett raveparty, restauranger skall besökas och byråkratin ska avklaras.

På lördag ska jag och Theresa försöka oss på denna vandring:

http://isnova.madeiratecnopolo.pt/index.php?option=com_content&task=view&id=49&Itemid=94&id_attraction=382

Återigen, håll tummarna för mig!

1 comment:

Josefina said...

jag kommer att halla tummarna for dig tills jag far kramp! jag fick ett hemskt refuseringsbrev samma dag som jag akte hem till sverige - sa hall tummarna for mig ocksa!!!

men vi fixar det har, eller hur!?