Thursday, March 31, 2011

Integrationens fanbärare

Underteckad fungerar tvärtemot gängse svennebanan diskrimineringsattityder. Undertecknad har nyligen fått en egen liten konsult att hunsa med på jobbet och tvinga göra trista dataregistreringssaker. Undertecknad fick välja själv vilken konsult som skulle hyras in.

Undertecknad valde killen som snackar swahili. Bara för att det är så koolt.

Kan förresten återrapportera att gårdagens långpromenad totalt slog ut både mig och hunden på kvällen. När Mr D kom hem klockan nio så sov vi båda två så hårt att vi inte märkte att han var hemma (jag vaknar alltid när han kommer hem, även om jag ibland sover räv bara för att verka lite svårfångad). Hunden förlorade all cred som potentiell vakthund som glatt snosade vidare trots instövlande husse.

Imorgon skall jag vara ledig (jag har ju en egen konsult/slav/kaffehämtare nu så jag behöver inte vara på kneget). Eftersom Mr D också råkar (av en händelse) vara off duty så skall vi spendera dagen på Skansen akvariet. Mr D hade i ett tidigare liv typ hundra sköldpaddor och är lite wacko fascinerad av konstiga djur. Ska bli mysigt att se honom gulla loss bland ödlorna.

No comments: